Laten we samen een boek maken

Wij zijn altijd op zoek naar nieuwe auteurs, chefs en kunstenaars. Heb jij een idee voor een bijzonder boek? Laat het ons weten!

Bij het maken van een boek komt heel wat kijken. Er moet tekst, fotografie en een ontwerp komen. Vervolgens moet het worden geredigeerd, gedrukt, gebonden en er moet distributie, PR en marketing geregeld worden. Een flinke kluif als je daar geen ervaring mee hebt.


Wij kunnen jou als geen ander helpen bij het realiseren van jouw boek. Of het nu om een simpele uitvoering met een krachtige inhoud of een extravagante limited edition gaat, bij Uitgeverij Komma ben je aan het juiste adres.


Met 30 jaar ervaring in het boekenvak hebben wij alle kennis in huis. Daarnaast beschikken wij over een groot en interessant netwerk op het gebied van tekstschrijvers, redacteuren, fotografen, ontwerpers, drukkers, etc. en weten wij de juiste mensen aan elkaar te verbinden.

No Ordinary Publisher

Uitgeverij Komma heeft niet voor niets de ondertitel ‘No ordinary publisher’. Wij denken graag buiten de gebaande paden en laten ons niet tegenhouden door de woorden “dat kan niet”. Dat heeft ertoe geleid dat onze bijzondere uitgaves regelmatig bekroond worden met een prijs.

Je deelt jouw idee met uitgeverij komma en dan…?

Door de jaren heen hebben wij ons met name gespecialiseerd in kook-, fotografie- en kunstboeken. Maar er worden ook andere boeken uitgegeven door Uitgeverij Komma. Wij laten ons in onze keuzes leiden door persoonlijke passie. Samen gaan we onderzoeken of we bij elkaar passen en tot een samenwerking overgaan.

Er is een match

Nadat de eerste ideeën voor de vorm van het boek zijn besproken en iedereen enthousiast is, vindt er een tweede gesprek plaats. We maken een stappenplan en bespreken het vervolg. Je krijgt na het gesprek een informatiepakket met verschillende documenten die je handvatten bieden bij het realiseren van je boek.

Kosten

Een boek uitgeven kost geld. Een belangrijk onderdeel van het uitgeven is dan ook het maken van een realistische begroting en een financieel plan.

Steeds vaker werken wij met crowdfunding (bijvoorbeeld via voordekunst.nl) om de kosten voor het realiseren van het boek te dekken. Niet alleen is dat een mooie manier om het geld voor je boek bij elkaar te krijgen, ook creëer je meteen een achterban voor jouw boek. De campagne start je zelf op met hulp van Uitgeverij Komma.


Voor sommige uitgaves is het ook mogelijk om een fonds of subsidie aan te schrijven. In overleg bepalen we welke fondsen en/of subsidies aansluiting vinden bij jouw boek. Vervolgens dienen we samen een aanvraag in.

Andere vormen van financiering zijn bijvoorbeeld het zoeken van sponsors, het toepassen van een voorintekening, etc. Er zijn dus verschillende mogelijkheden en in overleg kijken we wat het beste bij jou en jouw boek past. 

Communicatie

Hoe meer het boek onder de aandacht wordt gebracht, des te groter het bereik. Klinkt logisch toch? Waar vroeger de boekhandel de grootste rol had in de communicatie bij het verschijnen van een nieuw boek, heeft er met de komst van o.a. sociale media een flinke verschuiving plaatsgevonden. Wij maken dankbaar gebruik van deze zichtbaarheid.

Regelmatig plaatsen wij berichten op Instagram, Facebook en Linkedin. Daarnaast zetten wij nieuwsbrieven en persberichten in om jouw boek onder de aandacht te brengen.

Ook jij gaat een belangrijke rol spelen in de communicatie omtrent jouw boek. Wij gaan jou alles vertellen over optimaal gebruik van de verschillende kanalen en hoe wij elkaar daarin kunnen versterken.

Uitgeven in eigen beheer

Wil je liever de productie in eigen beheer houden? Ook dat kan. Wij kunnen je adviseren en begeleiden in het traject op basis van jouw wensen.

Nieuwsgierig hoe dat in zijn werk gaat? Neem vrijblijvend contact op met Steven Hond via stevenhond@uitgeverijkomma.nl of +31(0)6 462 665 18.

Vertel ons over jouw boek

Wij zijn benieuwd naar jouw ideeën!

Spreekt bovenstaande jou aan? Vertel ons alles over jouw plannen voor een boek door een mail te sturen naar info@uitgeverijkomma.nl